Sunday, November 7, 2010

::Kenapa saya terdetik untuk mencuba Premium Beautiful::

Anda mengalami sakit belakang atau slip disk????
Sepertimana yang telah saya ceritakan di sini, saya bukan teruja sangat untuk kurus...masalah saya adalah, walaupun berat badan saya mencecah 90kg....tapi saya tetap positif...rasa badan macam 50 kg ajer...habis kuat moody sebab terasa diri ini gemok just bila nak sarung baju atau seluar then ketat......menangis la kejap sebab mengenangkan diri ini gemok....pastu.......dah tak heran dah...makan sesuka hati dan tido sesuka hati....huuhuhuhuhu


Setelah saya bersama PB untuk 2 bulan ++, saya seakan lupa dengan sakit belakang saya.....ehhh!!!dah tak ada!!!

Di bawah ini adalah situasi yang saya alami dan  mungkin juga anda..kalau ya, tak salah mencuba PB kerana saya yakin anda perlukannya...

1.Bila mandikan anak2 saya iaitu umar dan safi saya kena duduk.duduk atas kerusi kecil.sebab kalau saya berdiri ,saya perlu membongkok  untuk menggosok badan manja2 saya....bila selesai dan saya nak tegakkan balik badan, Ya Allah....sakitnya menangkap di pinggang bahagian belakang...

2.bila seharian di kerusi opis mengadap PC, saya pasti postur duduk saya membongkok....bila bangun, sakit yang saya alami dapat di rasai di bahagian tulang belikat atau saya akan rasa lenguh2 di bahagian bahu.....

3.setelah selesai urusan di siang hari, bila saya nak tido, saya akan berbaring terlentang atau meniarap.....owhhh...ketika itu saya dapat rasakan kesakitan seperti kejang di bahagian belakang badan apabila cuba meluruskan badan...

4.bila mengajar latihan tarian....kadang-kadang bila saya buat step yang agak ekstrim seperti tarian gamelan yang kene strecth, tarian zapin yang banyak bangun dan duduk, tarian inang renek yang mencangkung macam itik tuh...huh..pastu di punya lenguh tangkap kat tempat biasa>>>>>pinggang

5.Bila dukung umar yang dah 11++kg...memang asyik nak bawak stroller ajer...or else, khidmat papa diperlukan.....

6.....pernah tak korang hadapi : kejang apabila cuba meluruskan badan then untuk reduce kejang tu, kita kene bongkokkan badan....

7.last but not least, bila tengah basuh pinggan atau mengemop lantai...rasa sakit pinggang especially bahagian belakang..


semuanya di bahagian belakang badang especially pinggang...

but

PB save my life!!


PB ada 7 memory wires yang mengikut bentuk badan kita...jadi, setiap orang mempunyai bentuk badan yang berlainan...itu sebab untuk memakai PB, ukuran badan sendiri perlu diambil dan kita tak boleh pinjam meminjam orang lain punya...lain badan lain bentuknya..

 
PB merupakan satu-satunya korset yang mendapat pengiktirafan seperti di bawah:





 
memang sesuai untuk mereka2 yang mengalami masalah akibat postur..

lihat cara saya bekerja ..pic diambil ketika membantu unit insurans PHEP...jelas kelihatan saya melengkung ke depan..
so....sebagai tujuan utama untuk membantu membetulkan postur badan...saya dapat hadiah bonus...iaitu pembentukkan semula badan......



 sangat obvious kebesaran saya besama Dynas Mokhtar...ketika shooting'si kecil ku chak'




biar lah gambar2 di atas menjadi kenangan.....




sejak pakai PB, Al-hamdullillah......semua yang saya alami di atas semakin beransur pulih......bila kita tak alami semua di atas, kita akan rasa  sihat dan secara tak langsung kita akan lebih bertenaga dan bersemangat untuk membuat aktiviti harian kita tanpa rasa risau akan kesakitan yang bakal kita hadapi..
Pada waktu yang sama ......keyakinan diri akan bertambah apabila kita semakin positif dengan perubahan diri yang juga positif...

No comments:

Post a Comment